PDA

View Full Version : Rode vlekjes/plekken

Daddy
6 juni 2011, 19:14
Onze miniatuur bull terrier pup van 13 weken heeft sinds een week rode vlekjes/plekjes op z'n buik, borst en hals. Het begon rond z'n navel maar er komen er dus steeds meer. Sinds gisteren heeft hij er jeuk aan en de plekjes voelen erg warm.
Wat verder opvalt zijn de 'droge' plekjes (niet rood!) aan de binnenkant v.d. punt van z'n oren en een dunner plekje op z'n kop (ook niet rood).

Verder gedraagt hij zich normaal.

Vandaag naar de dierenarts geweest, deze denkt aan een allergie voor voeding. Daddy heeft echter vanaf de fokker geen ander voedsel gekregen. We hebben nu een shampoo (Allercalm) en speciaal voer (D/D van Hills) mee gekregen en over 2 weken mogen we terugkomen.

Sinds z'n laatste enting (12 wkn, was dus een week geleden) loopt Daddy graag door hoog gras. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Jullie tips zijn welkom!

silvia!!
6 juni 2011, 19:16
Is hij getest op Demodex /puppyschurft dmv een afkrabsel?

Daddy
6 juni 2011, 19:18
Nee, geen afkrabsel gemaakt. Ik heb de dierenarts wel gevraagd of het Demodex o.i.d. zou kunnen zijn. Hij denkt echter aan een allergie met misschien een bacteriele huidinfectie. Als de huid er slechter uit gaat zien moeten we eerder terug komen.

sylvia
6 juni 2011, 19:43
Die droge plekjes op kop en oren heeft Sammy van mij op dit moment ook
dat hou je een beetje vet,en die rooie uitslag op borst buik en hals (daar zitten
de minste haren)is volgens mij de bekende grasallergie om dat te weten te komen
zal je een aantal dagen zoveel mogelijk gras moeten vermijden,en dan kijken of het
minder wordt,bij D.A,s is het zo gauw een voedselprobleem..mijn bull was nog
erger als een kreeft... GRAS en geen Voedsel.

mom
6 juni 2011, 21:06
beppie heeft het in lichte mate gehad en dat was van het gras eten misschien helpt het je,succes

Lizzy
6 juni 2011, 21:07
Een enting is wel een opdoffer voor het lichaampje, dus kans dat een allergische reactie op ''iets'' zich daardoor meer openbaart is groot.

Inderdaad even opletten met het gras, als je daaraan denkt; een behoorlijke tijd vermijden als dat mogelijk is. Maakt duidelijk of het daar echt aan ligt.

Bullyrun
6 juni 2011, 22:58
Ons Diesel heeft ook demodex gehad...en lijkt wel op de omschrijving die jij geeft.
Dit kun je behandelen met speciaal shampoo (zeer heftig goedje)..maar goed dat weet de DA ook wel.
Maar inmiddels zijn we er ook achter dat ons Diesel een allergie heeft voor vlooien en huismijt. Hij is hiervoor getest en heeft inmiddels ook al een behandeling gehad van een half jaar. Nu knooien we nog steeds hoor...hij is wit ja die zijn toch wat gevoeliger voor huidproblemen dan andere kleuren.

Mvg Bullyrun & Diesel

miss bull667
7 juni 2011, 15:11
Anders kun je ook even lezen in het topic dat ik een tijd trrug heb geschreven, Gixxer heft ook demodex gehad namelijk.
Vooral niet op internet gaan zoeken wand dan wordt je niet goed hahaha
ALS je denkt aan DD moet je even afkrabsels laten maken bij DA, DAARNA krijg je vanzelf alle info en het fijne spulletje ectodex.
Hou het wel goed in de gaten als de plekjes kaler worden even naar DA

Daddy
7 juni 2011, 16:10
Bedankt voor jullie tips en opmerkingen! Ik kijk inderdaad nog even onder de eerder geschreven berichten hierover.

Daddy
9 juni 2011, 20:50
Vandaag weer naar de dierenarts geweest (een andere deze keer). 2 afkrabsels gemaakt maar geen spoor van een mijt! Inmiddels zijn de rode plekken behoorlijk opgezet en er komen steeds meer droge plekken op z'n oren.

De dierenarts gaat nu een schimmel uitsluiten (staat op kweek), vooralsnog houden ze het op een allergie (geen voedsel!). Voor de rode plekken heb ik hydrocortiderm meegekregen om 3-4 x daags op te smeren.
Mocht het een allergie blijken te zijn dan wil ze hem op Prednison zetten, en daar ben ik weer een beetje huiverig voor.

Tot zover....

Sascia
9 juni 2011, 22:29
Jeetje zeg wat sneu!
Hopelijk komt de "boosdoener" er snel uit, want al dat gissen en steeds weer andere onderzoeken en kuurtjes is ook niks!

Heel veel beterschap voor Daddy en een dikke knuffel x

leonie velthorst
9 juni 2011, 22:45
ik ben ff een beetje de tel kwijt, maar daddy is toch nog maar een klein hummeltje? *13 weken zie ik*
dat ze zo snel met prednison aan komen joh,verbaasd me heel erg.
ik zou eerst ander dingen uitsluiten,nou voedsel weet je dan al zeg je..maar misschien is het een plant?wasmiddel?wasverzachter?nieuw kussen? weet ik veel wat
als er echt geen andere optie is dan prednison dan ben ik er een voorstander van,maar dan moet je echt alles (en dan bedoel ik ook echt alles) geprobeerd hebben.

heeft daddy ook rooie pootjes toevallig? diva is ook gevoelig voor gras,maar dat uit zich alleen in rooie pootjes en we laten haar dus zo min mogelijk op gras lopen.het beetje gras dat we hebben in de tuin is afgezet met gaas.dierenarts kwam ook gelijk met prednison aanzetten de eerste keer dat we er met diva waren,toen ik vertelde dat diva allergisch is voor gras en dat we haar daar gewoon van af houden werd ze rood tot achter d'r oren!probeerde me toen omega 3 aan te smeren van 1 of ander duur merk....toen ik vertelde dat ik bij kruidvat werkte en dat we dat daar ook verkochten (goedkoop huismerk) kon ze me niet meer dan groot gelijk geven.omega 3 helpt de ontsteking rustig te houden,het is er dus nog wel maar in mindere mate...minder jeuk e.d.

en misschien heel dom hoor,maar zelf heb ik gigantisch last van hooikoorts...maar als iedereen last van hooikoorts heeft dan heb ik nergens last van,maar als iedereen blij is dat de hooikoorts weer voorbij is...dan begin ik :p iedereen reageerd anders denk ik.

ik wil je iig heel veel succes ermee wensen,niks zo lastig als een gevoelige bull :(

Daddy
10 juni 2011, 10:00
Hij is nu 14 weken, maar wat mij betreft nog veel te jong voor Prednison. Daarom gaan we natuurlijk eerst proberen te achterhalen wat het zou kunnen zijn.
Ik heb nu Neutral gekocht om z'n dekentjes mee te wassen, zodat ik allergie voor wasmiddel daarmee uitsluit! De vloer ga ik voorlopig maar met water dweilen.

Inderdaad zijn z'n poten ook rood, we houden hem in ieder geval uit het hoge gras vandaan.
Helemaal uit het gras houden is best moeilijk, wij wonen nl. nogal landelijk. Maar we gaan er alles aan doen om hem v.d. Prednison af te houden, desnoods allergie tests bij een dermatoloog o.i.d.
Die tip van de Omega-3 ga ik opvolgen!
Heb je misschien verder nog een tip m.b.t. behandelen van eczeem? Want daar gaat nu ook een hormonenzalf op, is Cardiflor emulsie van VSM een optie?

heislegend
10 juni 2011, 10:10
Het lijkt mij ook nog erg jong om met 14 weken al aan de pretnison te gaan.
Het is te hopen dat je een oorzaak kan vinden.
Alles is beter dan alleen de symptomen te bestrijden met de pretnison.

Daddy
10 juni 2011, 10:30
Net op internet rondgekeken en toen zag ik dat Hortensia's en Hedera (klimop) giftig zijn voor honden. Deze hebben wij dus beide in de tuin en Daddy vindt het heerlijk om hier doorheen te lopen/rollen en hij heeft er ook wel eens van gegeten!!

Zouden de klachten hiervan kunnen komen?

Bullyrun
10 juni 2011, 10:31
Hey Hoi,

Onze diesel zit ook aan de prednoral maar, hij is nu 5 en heeft heel veel onderzoeken gehad voordat hij dit laatste redmiddel kreeg.

Het beste is een bloedtest te laten doen ...ik weet niet of jullie verzekerd zijn?
Door de bloedtest zijn we erachter gekomen dat diesel allergisch is voor vlooien en huisstofmijt...de symptomen : als hij gebeten is door een vlo dan wordt dit een dikke bult die rood is van kleur en ...kunnen heel groot worden als de hond eraan likt...wat logisch is omdat het zo verschrikkelijk jeukt...dit noemen ze hotspots.

Symptomen huisstofmijt: rode vlekken tussen de benen (bij de liesen) voorpoten tussen de tenen...ook dit jeukt verschrikkelijk...en zal de hond er alles aan willen doen om de jeuk te stoppen dus gaat hij zichzelf ...kapot likken.

Vandaar dat de dierenarts je waarschijnlijk prednoral geeft om jullie bulletje zo verschrikkelijk last heeft van jeuk...wat je evt ook kunt doen ipv prednoral is om een spray vragen tegen de jeuk dit spray je plaatselijk op de vlekken...dit middel heet :Cortavance van de firma virbac..zeer effectief! Als het goed is moet de DA weten wat dit is...

Heel veel succes wij weten heel goed hoe frustrerend dit is!

leonie velthorst
10 juni 2011, 17:07
Hij is nu 14 weken, maar wat mij betreft nog veel te jong voor Prednison. Daarom gaan we natuurlijk eerst proberen te achterhalen wat het zou kunnen zijn.
Ik heb nu Neutral gekocht om z'n dekentjes mee te wassen, zodat ik allergie voor wasmiddel daarmee uitsluit! De vloer ga ik voorlopig maar met water dweilen.

Inderdaad zijn z'n poten ook rood, we houden hem in ieder geval uit het hoge gras vandaan.
Helemaal uit het gras houden is best moeilijk, wij wonen nl. nogal landelijk. Maar we gaan er alles aan doen om hem v.d. Prednison af te houden, desnoods allergie tests bij een dermatoloog o.i.d.
Die tip van de Omega-3 ga ik opvolgen!
Heb je misschien verder nog een tip m.b.t. behandelen van eczeem? Want daar gaat nu ook een hormonenzalf op, is Cardiflor emulsie van VSM een optie?

cardiflor emulsie kan idd heel goed,moet je het in de koelkast bewaren,als je het er dan opsmeert werkt het gelijk verkoelend.baby poeder gebruikte ik bij spike ook nog wel eens maar die had ook echt hele grote plekken in z'n liezen,en goed tussen de tenen poederen zodat het goed droog blijft.

LindaBosch
10 juni 2011, 21:12
Teun krijgt op dit moment ook Prednison, heeft al weken last van jeuk en likt/bijt zichzelf open. Onderzoeken gaan binnenkort plaatsvinden. Prednison tot die tijd om zijn jeuk weg te halen vind ik geen probleem, vind het erger dat mijn hond constant jeuk heeft omdat ik van mening ben dat Prednison niet goed voor hen zou zijn. Maar ben het ook met jullie eens dat het wel erg vroeg is om een pup van 13 weken Prednison te geven...

Bonk
10 juni 2011, 23:55
misschien insmeren met sudo-creme, wil ook wel es helpen. Is een creme voor luieruitslag, maar bij onze vorige bull hielp dat ook met rode vlekjes, dat had hij ook, alleen zomers...als het gras hoog stond...'s winters had hij nooit ergens last van. suc6 met die kleine!!!

Pauline
11 juni 2011, 01:07
misschien insmeren met sudo-creme, wil ook wel es helpen. Is een creme voor luieruitslag, maar bij onze vorige bull hielp dat ook met rode vlekjes, dat had hij ook, alleen zomers...als het gras hoog stond...'s winters had hij nooit ergens last van. suc6 met die kleine!!!

gebruik ik ook altijd, en dat neemt ook de jeuk voor een groot deel weg
heeft ze door de planten gebanjerd smeer ik buik en liezen eigenlijk standaard even in
als ik op de heel kleine vlekjes/stipjes een beetje sudo-creme smeer gaat het niet eens jeuken dus trekt het heel snel weer weg

het is ook nog mogelijk dat er een homeopatisch middel is tegen bv exzeem (geeft ook jeuk) of ander anti-jeuk middel in een druppelvorm zodat je wat druppels in de waterbak kan doen
dan kun je van binnen uit de hond, de jeuk bestrijden

Daddy
11 juni 2011, 09:13
Bedankt voor al jullie tips.
Inmiddels krijgt hij van mij Omega-3 en probiotica door z'n voer. Ik ga die tip van de Sudo creme ook opvolgen, dat werkte bij mijn kinderen ook altijd perfect!
De Cardiflor emulsie staat inmiddels koud te worden....

Nou maar hopen dat het snel wat beter gaat met hem. Ik zie wel steeds meer schilfers op z'n lichaam verschijnen. Op z'n oren, waar de schilfers het eerst te zien waren, is het nu bijna weg. Deze plekken smeer ik maar in met Vaseline.

Wat een zorg!

joy
11 juni 2011, 11:23
acharm zo jong en dan al zo veel jeuk etc.
toen ik las over prednison had ik ook gelijk van pfff erg jong hoor.
ik heb verders geen tips maar wil je wel sterkte wensen en hopelijk zijn ze er snel achter waar ie alergisch voor is.
suc6 met alles.

Daddy
12 juni 2011, 22:40
Heel voorzichtig maar toch....... het lijkt erop dat de plekjes bij Daddy minder worden. We hebben hem nu steeds uit het hoge gras gehouden, dekentjes gewassen (neutraal middel) en nog beter opgelet dat hij geen dingen buiten opeet.

We smeren hem 3-4 x per dag in met de DA zalf, en ik heb als test 1 plek met sudocreme ingesmeer, alles ziet er een stuk beter uit. Ik hoop dat het zo doorzet!

Pauline
13 juni 2011, 01:13
Heel voorzichtig maar toch....... het lijkt erop dat de plekjes bij Daddy minder worden. We hebben hem nu steeds uit het hoge gras gehouden, dekentjes gewassen (neutraal middel) en nog beter opgelet dat hij geen dingen buiten opeet.

We smeren hem 3-4 x per dag in met de DA zalf, en ik heb als test 1 plek met sudocreme ingesmeer, alles ziet er een stuk beter uit. Ik hoop dat het zo doorzet!

puppenvelletje is nu eenmaal kwetsbaar
heel veel dingen (zelfs het gras of (geparfumeerd)wasmiddel) komen ze voor het eerst mee in aanraking
maar heel vaak, vooral op buik en pootjes, veroorzaken ze de meeste 'uitslag' zelf doordat het gaat jeuken. Weet je de jeuk weg te nemen is de 'schade' vaak nihil
Ik doe het zelf nog steeds, zie ik maar iets als ruw plekje of roze vlekje, beetje sudo er op

sylvia
13 juni 2011, 11:37
Sinds een week zit Sam ook weer helemaal onder,borst buik en liezen
vorig jaar ook rondom dezelfde tijd als nu had ze het ook,(Grasallergie)als je als hond
gevoelig bent geworden voor graspollen,had ze vroeger nooit moet je niet DIT doen

http://i455.photobucket.com/albums/qq279/sylviasteilberg/SDC18983.jpg
Maar ja we hebben een bos en we hebben veel gras en een Bull
als het erg is gebruik ik ook hydrocortiderm,of sudocreme mentolpoeder en geef
omega 3. Probiotica heeft m.i weinig zin,het is een seizoensgebonden rottigheidje
maar gaat vanzelf weer over.

Daddy
19 juni 2011, 13:17
Sinds 4 dagen aan het smeren met een honingzalf (Vetramil) en Daddy krijgt een homeopatische kuur
(Wobenzym) 3 x per dag voor 8 dagen. Nog steeds 1 x per dag een theelepel omega-3 en 1 theelepel
probiotica door z'n brokken.
De plekken zijn nu bijna weg!!
Alleen de huid op z'n pootjes ziet nog rood.

Ik wil graag overstappen op vlees i.p.v. brokken omdat ik daar zoveel positieve dingen over lees,
maar durf dat nu eigenlijk nog niet aan.

We houden hem goed in de gaten, ik denk toch nog steeds aan allergie voor gras........

bea
19 juni 2011, 13:35
Let erop dat in het voer niet een te hoog gehalte aan eiwitten zit, hier kan het een reactie op zijn. Verder veel sterkte en wat Syl al schrijft, bulletjes zijn ook vaak gevoelig voor gras, mn voorjaar/zomer, dan zit er namelijk een verhoogd eiwitgehalte in.

bullmax
21 juni 2011, 18:28
bij onse hond hielp vloeibare schapen vet in zijn voer (je kunt ook cacou boter proberen ) zijn kleuren zijn nu veel mooier en de plekjes zijn weg ( hij had het heel erg )

Ik hoop dat je er wat aan hebt gr chan

Daddy
22 juni 2011, 17:26
Update:

Er zijn toch weer nieuwe 'bultjes/pukkeltjes' gekomen. Wij beginnen toch erg aan Demodex te denken.
Vandaag in overleg met de dierenspeciaalzaak (die mij ook de homeopatische middelen verkocht, zij willen nu Demodex uitsluiten) begonnen met een behandeling Advocate (Bayer), dit werkt o.a. tegen de Demodex mijt. 2 x in de komende 4 wkn een pipetje in de nek uitknijpen.
Tevens speciale kruiden 2 x dgs door het eten en langzamerhand overgaan op vlees. I.p.v. gewoon kraanwater voorlopig bronwater in de waterbak, dat schijnt nog wel eens voor huidverbetering te zorgen bij bull terriers.....?
We gaan ook door met de Omega 3/6 en probiotica.

Chan,
Krijgen ze van het vloeibare schapenvet geen diarree?

Bedankt weer voor jullie tips!!!

sylvia
22 juni 2011, 22:20
Update:

Er zijn toch weer nieuwe 'bultjes/pukkeltjes' gekomen. Wij beginnen toch erg aan Demodex te denken.
Vandaag in overleg met de dierenspeciaalzaak (die mij ook de homeopatische middelen verkocht, zij willen nu Demodex uitsluiten) begonnen met een behandeling Advocate (Bayer), dit werkt o.a. tegen de Demodex mijt. 2 x in de komende 4 wkn een pipetje in de nek uitknijpen.
Tevens speciale kruiden 2 x dgs door het eten en langzamerhand overgaan op vlees. I.p.v. gewoon kraanwater voorlopig bronwater in de waterbak, dat schijnt nog wel eens voor huidverbetering te zorgen bij bull terriers.....?
We gaan ook door met de Omega 3/6 en probiotica.

Chan,
Krijgen ze van het vloeibare schapenvet geen diarree?

Bedankt weer voor jullie tips!!!
Als je aan demodex denkt ga dan gewoon naar je D.A en laat dat uitzoeken,de dierenspeciaalzaak
wordt alleen financieel wijzer van je door je allerlei homeopatische (dure) troep te verkopen,en
hebben voor de rest er geen reet verstand van,
Omega 3 oke 6 is niet eens nodig zo ook probiotica ,En die je bij de drogist haalt werken niet,
alleen Orthiflor Original dat is zo uitgebalanceerd en dat werkt perfect voor de kwaal waarvoor
het gemaakt is.Ik heb me vroeger ook gek laten maken door allerlei troep te kopen voor
m,n bull met huidproblemen,dan weer dit en dan weer dat,ga asjeblieft niet dezelfde fout
maken,heb 41 jaar bull terrier dus praat uit ervaring.En bronwater?????***koek

Daddy
5 juli 2011, 13:53
Het gaat heel goed met Daddy. Geen rode plekken/pukkels meer op z'n buik/lies/nek. Sinds 5 dagen druppels tegen de jeuk (vooral aan z'n nek en poten) door z'n voer en na 3 dagen zagen we verbetering. Hij bijt nu niet helemaal meer op z'n poten (die waren helemaal ontstoken door het bijten).

Hij krijgt nu per dag:
2 x per dag vlees (Darf Eko)
1 x brokken (puppy Hills kip, dus gewoon z'n oude brokken. Als die op zijn dan gaan we helemaal op vlees over)
1 x beetje geitenmelk
2 x vachtkruiden (voor ong. 1 maand)
1 x omega 3 & 6
druppels tegen de jeuk (1e week 3 x p.d., vlgd. 3 wkn. 2 x p.d.)

Als ik een rood plekje zie dan smeer ik er direct Sudocreme op (waar mogelijk) en dan is het de volgende dag weg! Tussen z'n oren heeft hij een droge/kale plek en ook op de punten van z'n oren, die plekken probeer ik soepel te houden met Vaseline.
Sinds hij vlees krijgt poept hij mooie drollen en laat minder winden.

De homeopatische 'deskundige' heeft met een soort bio...... (ik noem het maar een soort wichelroede) gekeken en denkt dat het toch door de entingen is gekomen.....(het is na z'n 3 maanden enting inderdaad allemaal begonnen). Met hetzelfde apparaat heeft zij gekeken welke homeopatische medicijnen nodig waren.
Over deze methode heb ik m'n twijfels (is te vaag voor mij), maar feit is wel dat het sinds ik daar terecht ben gekomen veel beter gaat met Daddy (dit heeft me tot nu toe 20 Euro gekost aan homeopatische medicijnen en bij de dierenartsen heb ik in 2 consulten 230 Euro mogen afrekenen en heeft het niets opgelost).

Het gaat me helemaal niet om het geld maar om wat er nu bereikt is. Eindelijk voelt Daddy zich weer prettig en ziet er weer prachtig uit....

Ik hoop dat het zo blijft!

Rosita
7 juli 2011, 12:34
Onze miniatuur bull terriër Ollie is volgens mij ook allergisch voor gras, of van het onkruid dat ertussen groeit.
Ze heeft het niet als het gras mooi jong en zacht is (of op een voetbalveldje ofzo), maar wel als het gras hoger is geworden en harder aanvoelt met zaden eraan (in deze tijd van het jaar dus).
Dan heeft ze direct nadat ze er doorheen heeft gelopen een rode geirriteerde huid op buik, borst, in de oksels, op de kin, voeten en het onderste gedeelte van de poten.
Ze krabt of bijt er niet aan maar het ziet er toch niet prettig uit.
Vorig jaar toen ze nog een pup was had ze rond deze tijd dezelfde rode uitslag, het zat toen alleen nog niet op de poten en voeten.
Zinkzalf op de buik helpt bij haar niet, daarvan wordt haar huid snel droog en rimpelig.
Bio olie lijkt de uitslag wel iets te verminderen, maar niet voldoende naar mijn zin.
Ik ga het vandaag met Cariflor emulsie proberen, daar reageerde ze vorig jaar ook goed op.
Ik zal het julie laten weten of het wel of niet helpt.

Daddy
13 september 2011, 16:27
Update:

Daddy zit nu sinds 4 weken helemaal op Vers Vlees (Lotgering) en ik zie z'n huid aanzienlijk verbeteren. Het glanst nog meer en belangrijker de kale/droge plekken verdwijnen!

Tijdens onze vakantie heeft Daddy bijna niet door gras gelopen en waren z'n poten helemaal niet rood meer. Nadat we 2 dagen terug waren en weer door het gras liepen werden de poten ook weer rood.

Ik denk dus dat hij echt wel allergisch is voor gras. Dus of de verbetering nu te maken heeft met de voeding of met het einde v.h. graspollen seizoen???? Wie zal het zeggen, we wachten de winter (en het volgende voorjaar) af.

Verder heb ik na een tip van een vd medeforumsters een 'simpele' allergietest laten doen en wacht op de uitslag (moest een plukje haar opsturen).

Nu het weer beter met hem gaat durf ik meer te 'spelen' met het eten (af en toe groenten, fruit, brood, enz).

Wat wel zielig is: Hij heeft op het moment een dubbele oorontsteking en een zere poot (kapot voetkussentje, lijkt een blaar). Volgens de dierenarts past dit bij een allergische hond.
We hebben zalf voor z'n oren en moeten 2x p.d. met z'n poot in de Biotex. Gelukkig gaat dat allemaal alweer een stuk beter. Aan z'n oren zag ik alleen wat meer oorsmeer, verder merkte ik niets aan Daddy. Aangezien we toch voor z'n poot gingen meteen z'n oren maar laten checken. Tjonge, wat een harde zeg!

Zodra ik de uitslag v.d. allergietest heb laat ik het weten.

Daddy
16 september 2011, 17:29
De uitslag is binnen, Daddy is inderdaad gevoelig/allergisch!

Het volgende wordt geschreven:
"Daddy is gevoelig voor de kip/gevogelte/granen in de voeding maar ook voor mijten. Bij een mijtenallergie (die vaak samengaat met een granenallergie) zie je vaak jeuk aan poten, voetzolen, kin, oog/oorproblemen en jeuk aan buik/kin/onder de staart.

De voeding moet aangepast worden. Lotgering is prima voer, maar dan wel de gluten en kip/gevogeltevrije variant)"

In de test zijn de volgende vakjes aangekruist: mijten (huisstofmijt - faerinamijt - meelmijt - copramijt - hooimijt), Kipeiwit (intoleranties en allergie voor kip-eiwit/eigeel/eend/kalkoen/gevogelte) en Granen (intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit).

Nu gaf ik hem steeds als tussendoortje of beloning gedroogde eend/kip omdat dat me veilig leek. Ook kreeg hij vaak een stukje brood, beetje pasta of een eitje. Ik voel me nu echt een slechte bullenmoeder!

Heeft iemand tips wat ik hem nu kan geven waar dus geen van bovenstaande 'stoffen' inzitten???
(Rijstcrackers, hertenhart en runderhuid kan?)

Logisch dat ik verbetering zag met Lotgering, daarin zit maar een klein percentage kip in. Daarvoor kreeg hij brokken Hill's kip!!! Ik ga nu Lotgering zonder kip etc. halen.

Misschien heeft iemand een bull met dezelfde allergie, tips zijn van harte welkom!!!!

linda72
16 september 2011, 19:12
Hier ook precies dezelfde allergie. De allergrootste traktatie is hier gedroogde lamslongen. Ook gek van runderpensstaafjes ook verkrijgbaar in lam. Ook krijgen ze hier wel is een beetje vruchtenyoghurt, vinden ze ook erg lekker. En wat betreft de rijstwafels, die krijgen ze hier met kaassmaak en ook wel een plakje kaas. Viskoekjes zonder granen, die kan je overigens ook zelf bakken.

Daddy
16 september 2011, 19:45
Bedankt voor je snelle reaktie en tips!

Ik heb net m'n tractatiebox leeggehaald en er bleef maar bar weinig over. Bijna overal bleek granen/tarwe/gevogelte o.i.d. in te zitten.
Ik ga op zoek naar de door jou genoemde tractaties!

Diely
17 september 2011, 12:06
Jeetje wat een gedoe, ik kan je niet verder helpen.
Net als wij Teun is het wel fijn dat je het nu weet waar hij allergisch voor is, ook al is het wel erg lastig nu.
Succes ermee, dikke knuffel aan Daddy.

laratje01
17 september 2011, 13:09
Over deze methode heb ik m'n twijfels (is te vaag voor mij), maar feit is wel dat het sinds ik daar terecht ben gekomen veel beter gaat met Daddy (dit heeft me tot nu toe 20 Euro gekost aan homeopatische medicijnen en bij de dierenartsen heb ik in 2 consulten 230 Euro mogen afrekenen en heeft het niets opgelost).

Jesus, wat is dat voor een DA die voor een consult zoveel afrekent. Ik dacht dat al onze DA best duur was en wij betalen gemiddeld 40 euro per consult.

Zeus heeft nu ook een tijdje problemen met zijn huid, ik gebruik nu hydrocortiderm en tot nu toe neit erg groot succes gewwest.

Volgende week dus naar DA. Maar ik merk dat bij ons krijgen bullies huidproblemen als de meer brokken gaan eten. Vandaag weer flink wat vlees halen en kijk ik of het beter wordt.

LindaBosch
17 september 2011, 14:13
Wij zitten met Teun op het moment ook in de mallemolen, allergisch voor 4 soorten mijt... Heb je al overleg gehad met de DA, wij gaan Teun namelijk hyposensibiliseren... Misschien is het iets voor je om te overwegen...?

linda72
17 september 2011, 17:03

Jesus, wat is dat voor een DA die voor een consult zoveel afrekent. Ik dacht dat al onze DA best duur was en wij betalen gemiddeld 40 euro per consult.

Zeus heeft nu ook een tijdje problemen met zijn huid, ik gebruik nu hydrocortiderm en tot nu toe neit erg groot succes gewwest.

Volgende week dus naar DA. Maar ik merk dat bij ons krijgen bullies huidproblemen als de meer brokken gaan eten. Vandaag weer flink wat vlees halen en kijk ik of het beter wordt.

Als ik jou was zou ik wel voorzichtig zijn met de hydrocortiderm, zeker als je ziet dat het weinig helpt. Als je dit langdurig gebruikt wordt de huid erg dun (door de prednison die deze zalf/creme bevat).

Lizzy
17 september 2011, 17:41
Lizzy heeft ook een gevogelte en granen allergie. Voor mij erg makkelijk te omzeilen met het voer.
Snacks/beloning droog ik zelf.
Maar bij dierenspeciaalzaken kan je ook veel gedroogde dingen kopen; bullenpezen, gedroogde pens enz enz De gangbare dingen als frolic en markiesjes zitten idd vol met granen. 't is ff opletten met wat je koopt, maar je kan granen en gevogelte prima omzeilen hoor, succes!

Daddy
20 september 2011, 12:49
Hoe droog je de snacks/tussendoortjes? Doe je dat in een oven of laat je dat gewoon aan de lucht drogen?
En wat voor spullen neem je dan?

Het lijkt me namelijk wel een goed idee om zelf te drogen....

Lizzy
20 september 2011, 18:19
Ik heb een droogmachine hiervoor. Gewoon een groente/fruitdroger.

In de oven drogen kan ook, maar dan moet je een oven hebben waar je de deur open van kan laten staan (om 't vocht te laten ontsnappen) Die stel je dan op 50 graden in en dan kan je daar prima mee drogen!!

Ik heb zelf mijn droogmachientje op het balkon staan ivm geur. Dat is wel het nadeel van je oven gebruiken....

En wat voor spullen.... long(weinig voedingswaarde maar erg aantrekkelijk voor honden om iets voor te doen) Paardenvlees, rundvlees, kip(wel erg veel vocht daarin) Eigenlijk alles kan er in.....

Daddy
21 september 2011, 14:24
Bedankt! Ik ga op zoek naar zo'n machine en lekker experimenteren :-)

han
21 september 2011, 16:48
Hallo,

Ik zit nu ook in de mallemolen van onderzoeken!
Ik geef Haldir lam & rijst brokken met visolie( omega 3 & 6), en gedroogde lamslong als beloning. Werkt perfect!!:) Rijstwafels, fruit, groente...hij reageert ook niet goed op rund!

Maar we zijn er nog niet, we weten ook nog niet waar alles vandaan komt(bultjes, droge schilferige huid, rode oren die soms ontsteken, enzv. enzv.) T'is een hele waslijst.....:(

Sterkte met hem!

silvia!!
21 september 2011, 16:53
Bedankt! Ik ga op zoek naar zo'n machine en lekker experimenteren :-)

Zoek maar eens op Bomann droogmachine op google komt er een leuke naar voren die betaal baar is;) het goed doet:)

leonie velthorst
21 september 2011, 17:54
Zoek maar eens op Bomann droogmachine op google komt er een leuke naar voren die betaal baar is;) het goed doet:)

ik heb er 1 besteld, ik wil het ook maar eens gaan proberen die witte hier begint ook weer mooi roze te worden :( met bultjes op z´n bovenbeen.....

elleng
10 oktober 2011, 17:52
Boots zit op het moment onder de uitslag op zijn voorpoten en borst, mijn dochter heeft hem lekker los laten lopen en hij is door het gras en onkruid en ik vrees veel brandnetels gelopen, ik heb nu een lotion voor hem gekregen Vetaderm en hoop dat het hiermee snel een beetje wegtrekt, hij heeft er echt last van, jeuk en likken bah mijn arme ventje:(

Daddy
11 oktober 2011, 12:51
Oh, wat zielig!

Wat wij ook wel eens doen na een wandeling door hoog gras is afspoelen of even in een teil met water en een scheutje azijn (heb ik ergens op het forum gelezen). Dat lijkt ook echt wel te helpen de bultjes voorkomen!

Met Daddy gaat het overigens ontzettend goed (hoewel z'n poten nog steeds rood zien), z'n huid en vacht zien er prachtig uit!

Daddy
14 januari 2012, 11:18
Weer een update:

Daddy z'n vacht en huid gaan ontzettend goed, zijn poten zijn nu ook niet rood meer.
Nu weten we dus zeker dat 'bloeiend' gras in ieder geval de boosdoener is.

Ik zie wel tegen het komende grasseizoen op, maar hoop dat hij er misschien overheen groeit!

Ik geef hem nu af en toe zelfs een beetje kip en granen en dat gaat prima (in de vorm van een beloningssnoepje, dus hele kleine hoeveelheden).

Nou maar hopen dat het zo goed blijft gaan!

carin
14 januari 2012, 14:19
wat naar om dat allemaal te lezen met die allergieen gelukkig heeft mijn bulletje er geen last van (afkloppen) maar daarintegen mijn jackrussel zit momenteel om de paar weken aan de prednison hij is alergies of in mindere mate alergies voor 2 gras soorten uit een bloedtest gekomen daar kunnen ze niets aan doen alleen kijken in hoeverre ze de dosis nu aan kunnen passen zodat hij konstant op de prednison blijft.. het begon met 1x per jaar een kuurtje en nu al bijna constant zielig hoor een hond met uitslag en veel jeuk ...heb veel gelezen in dit topic en kan er veel van uithalen ook wat zalfjes en zo betreft bedankt namens ons jeukende sammie :)

LindaBosch
14 januari 2012, 17:12
wat naar om dat allemaal te lezen met die allergieen gelukkig heeft mijn bulletje er geen last van (afkloppen) maar daarintegen mijn jackrussel zit momenteel om de paar weken aan de prednison hij is alergies of in mindere mate alergies voor 2 gras soorten uit een bloedtest gekomen daar kunnen ze niets aan doen alleen kijken in hoeverre ze de dosis nu aan kunnen passen zodat hij konstant op de prednison blijft.. het begon met 1x per jaar een kuurtje en nu al bijna constant zielig hoor een hond met uitslag en veel jeuk ...heb veel gelezen in dit topic en kan er veel van uithalen ook wat zalfjes en zo betreft bedankt namens ons jeukende sammie :)

Vraag eens aan de DA of hyposensibiliseren een optie is voor je jackrussel. Wie weet brengt het goede resultaten op en hoef je niet constant prednison te geven. Prednison is namelijk echt een aanslag op het lichaam. Wij hebben het onze bull een keer gegeven toen hij met zijn allergie zat maar na een dag ben ik daar direct mee gestopt!

carin
15 januari 2012, 22:46
dank je wel voor de tip

carin
19 januari 2012, 10:43
ff als andwoord op lindaBosch

heb da gebeld over hyposensibiliseren dat was de bedoeling na het bloedonderzoek maar er kwam niet genoeg allergie voor het grassoort uit om te hyposensibiliseren sam moet deze week nog 1 tablet prednison volgende week om de dag en dan weer ff bellen hoe het gaat en dan verder kijken welke dosis we dan moeten gaan doen ze willen hem op het minumum krijgen ik natuurlijk ook een hond met jeuk is heel zielig maar voor altijd aan de prednison is ook niet de bedoeling

LindaBosch
19 januari 2012, 15:19
ff als andwoord op lindaBosch

heb da gebeld over hyposensibiliseren dat was de bedoeling na het bloedonderzoek maar er kwam niet genoeg allergie voor het grassoort uit om te hyposensibiliseren sam moet deze week nog 1 tablet prednison volgende week om de dag en dan weer ff bellen hoe het gaat en dan verder kijken welke dosis we dan moeten gaan doen ze willen hem op het minumum krijgen ik natuurlijk ook een hond met jeuk is heel zielig maar voor altijd aan de prednison is ook niet de bedoeling

Super dat je geinformeerd hebt, helaas geen optie voor jullie, ik wist ook niet dat er een bepaalde waarde aan allergie naar voren moest komen. Onze DA gaf direct hyposensibiliseren aan maar Teun is dan ook extreem allergies. Kan me herinneren dat een waarde van 300 of meer een allergie was. Teun scoorde bij alle 4 de mijten tussen de 1000 en 2800 :eek: Hopelijk kan er dan toch iets gedaan worden met de prednison bij jullie bulletje... Zolang je hiervan ook geen nadelen ziet bij je hond is dit ook prima. Toen Teun prednison kreeg lag hij de gehele dag zwaar te hijgen en zijn hartje sloeg echt op hol...

Daddy
6 februari 2012, 13:10
Weer even een kleine update:

Omdat het nu het winter is zo ontzettend goed met Daddy z'n poten en huid gaat, hebben we hem af en toe een stukje brood, een hondenkoekje (met granen) en hondenbeloningssnoepje (met granen en kip) gegeven.
Het leek goed te gaan, maar na een paar weken kreeg hij toch weer jeuk in z'n nek en komen er weer wat pukkels opzetten (nek en kop).

Natuurlijk zijn we er meteen mee gestopt en krijgt hij alleen nog maar lekkers waar hij geen last van heeft.

Ik wilde voorzichtig uitproberen of hij er misschien overheen gegroeid was, (nog) niet dus!:fast:

carin
6 februari 2012, 14:43
ook ff een update

onze sammie jack russel zit inmiddels aan de 0,5 tablet prednison om de dag dat gaat goed nu even kijken of het 1,4 tablet word of stoppen omdat er nu geen gras groeid wil ik toch proberen te stoppen hij ademd niet meer zwaar trilt alleen als een gek ... en ik zal het voorjaar wel weer moeten beginnen dat is al wel zeker de alergie groeid hij nou niet meer overheen